Long Island - Montauk USA

První dny v Montauku a v práci

Topside restaurant

První dny byly na pohodičku. Venku bylo šílený vedro, ale je třeba prozkoumat okolí, žejo! Nejdřív jsme se s Eliškou vydaly na pláž, která je asi 5 minut chůze od našeho ubytování. A opravdu je moc krásná!! Míle dlouhá, ani nedohlédneme na konec, široká a písečná. Jen ta voda je šíleně ledová, doufám, že se ohřeje dřív, než se odhodlám jít surfovat :))

IMG_3389 (640x480)
Montauk Beach

Sezóna se teprve rozjíždí, takže všude celkem klid. Od pláže jsme to vzaly k jezeru a pak do supermarketu nakoupit něco k jídlu. Vyfasovaly jsme správný papírový tašky, do toho nacpaly všechny potraviny v miliónu plastových obalů, které pak můžeme vyhodit do netříděnýho odpadu samozřejmě. Amíci jsou fakt děsný plejtvači. Řekla bych, že průměrnej Američan udělá tolik odpadu, co 4 Evropani.

Odpoledne opalovačka, pro mě spíš spalovačka (jak jinak) a večer …. to byl nejlepší nápad na světě … jít si zaběhat! Kousek od nás máme Shadmoor State Park, kterej je neuvěřitelně krásnej. Běží se po útesu nad oceánem a všude krásnej výhled! Díky tomu mořskýmu vzduchu se i líp dejchá.

IMG_3425 (480x640)
Shadmoor State Park

Noooo a jde se do práce! Hnedka třetí den, co jsem se stihla ohřát. Ještě s Nikčou jsme vyrazily do doků, do restaurace Topside. V přístavu to prý hodně žije. Ten den jsme se zaučovaly na pozici busser, to znamená, že budem lítat po restauraci, dělat všechno možný kromě objednávání jídel a kasírování. Restaurace je venkovní, moc pěkná a s výhledem na moře a přístav. Je specializovaná na seafood, takže losos, humr, mušle, ústřice, kalamáry a … SUSHI! Doufám, že se skamarádím se sushimakerem a něco mi dá zadarmo haha :D.

Práce je celkem pohodová, nejhorší na tom je, že když není do čeho píchnout, člověk musí dělat, že dělá. A to fakt nesnášim. Doufám, že se ta sezóna rozjede a bude pořád plno!! Mezi obědem a večeří je jakože pauza na jídlo. Oběd máme zadarmo, včetně neomezeného pití, paráda!

IMG_3305 (640x480)
Topside restaurant

Od druhé směny jsme začaly dostávat dýška od servírek a barmanů, což je celkem motivující. Super pocit přijít na pokoj a tahat z kapes balíky doláčů! Základní plat se nám vyplácí v šecích každou středu, proto jsem si založila účet u banky Chase, kde budu škudlit. Založení účtu byl taky porod. 3 hodiny čekání a další hodina na přepážce a vyplňování dotazníků s paní úřednicí na počítačích z roku raz dva. Tohle jsou ty moderní služby? Zlatý banky v ČR!

Cesta do práce a z práce je vtipná. Od motelu do přístavu je to asi 5 km, takže nastává problém dopravy. Druhý den jsem jela na skejtu, není to ale žádnej med. Asi dvoukilometrovej táhlej kopec a štěrk na krajnici. Další den jsem jela busem, ale ten mi jede jen na odpolední směnu. Když se tam chci dostat na 11, nejede vůbec nic. Třetí den jsme šly s Nikčou pěšky. Pod kopcem mě to začlo štvát, protože když mě čeká 12 hodin na nohou, nechce se mi šlapat ráno 5 km. Tak jsem začla stopovat auta, naštěstí nám zastavil Amík v obrovský káře a hodil nás do přístavu. Z práce do města je to snadný. Vždycky se najde někdo, kdo tam má zrovna cestu autem.

IMG_3320 (640x480)
Topside restaurant

Přijela nám taky nová spolubydlící – Péťa. Je moc fajn a zjistily jsme, že jsme všechny 3 před odjezdem bydlely na Žižkově :D.

IMG_3331 (640x480)
Já, Eliška, Péťa

Když přijedete poprvý do USA, je tu ještě další byrokracie na místě – Social Security Number. Pro to se musí jet na nejbližší úřad, což je od nás asi 70 km ve městě Riverhead. Autobus stál sice jen 1,5 USD, cesta je ale zdlouhavá a nepohodlná. Ještě k tomu bylo hnusně a pršelo. V Riverheadu je taky Walmart – kam jsme vyrazily na nákupy a táhly se s 15 kg batohem a igelitkama zpátky. Obrovskej nákup se zásobama na několik týdnů mě ale stál jen 58 dolarů, to neni špatný.

Důležitý je ještě zmínit internet a telefon. Wifi v motelu, restauracích a všude jsou moc moc špatné. Doteď (19.6.) nemám simku s mobilníma datama a je to utrpení. Ne že bych potřebovala sjíždět facebook, ale musíš mít prostě info o odjezdech busů, mapy, mail, místní info a messenger. Bez toho to fakt nejde. Kvalitní wifi je v místní knihovně, která má otevřeno každý den. Je potřeba taky americký číslo kvůli komunikaci s místními, s kolegy, domlouvání taxi, odvozu nebo další práce. S holkama jsme si objednaly SIM kartu Mint, kde jsou 3 možnosti tarifu bez kontraktu. SIMka je omezena na 3 měsíce a já si vybrala tarif s neomezeným voláním a SMS a daty 5 GB/ měsíc za 50 USD (za celkové období 3 měsíce). Dost v pohodě si myslim. Další varianty jsou data 2 GB a 8 GB. Tak už netrpělivě čekám, abych mohla uploadovat :)).

Tak to by bylo asi všechno, první dny jsou za mnou. Jdeme vydělávat prachy, cíl je stanoven, takže DO TOHO!!!

S holkama na pláži
Mtk beach
Oblíbená aktivita – pití piva na pláži

SLOVNÍČEK

Jeden z mých cílů je naučit se perfektně anglicky. Já si tady budu psát takový review slovíček, co jsem se tu naučila a pomůcku pro zapamatování:)) I pro vás dobrý si myslim.

Binaculars („binos“) – dalekohled

Barmanka Linda si s sebou za bar bere dalekohled a pozoruje lodě, když není do čeho píchnout. Teď je to super zábava i pro mě.

Raw – syrový

Jednoho dne host vrátil téměř nedotčené sushi. Naše servírka Cathy mi to přinesla, že prý nemá ráda raw fish a ať si to dám. Nejlepší den v mym životě!!!

Crow – vrána

S Cathy se bavíme o jóga pozicích, který umíme a který ne (vránu fakt nedávám). Ale nejvíc mě pobavilo její „běhání“ (jogging) – běhá u sebe doma v obýváku dokolečka:D

Awning – roleta, markýza

V kuchyni visí takový seznam úkolů, co musíme před zavíračkou udělat. A je tam položka „put down awnings“. My s Ivou: Co je sakra awnings?!?!

V knihovně máme regál s knížkama, který si můžeme vzít za „donation“ (příspěvek). Tak jsem si jakože koupila knihu „Ultraprevention“.