Long Island - Montauk USA

Lowcostový day-off na Long Islandu

Montauk beach

Tuhle středu 21. června jsme měly všechny 3 holky z pokoje číslo 7 day-off v práci. Bylo by lepší, kdyby už jsme měly vydělanej balík peněz, a ne teď, kdy počítáme, jestli vůbec máme na nájem :D. Všichni nám tady tvrdí, jak se sezóna rozjede příští tejden, kdy sem najedou bohatý Newyorčani a my nebudem vědět, co dřív. No tak jim teda věříme (snažíme se) a zatim vymejšlíme lowcostový varianty volnočasových aktivit.

Montauk je totiž strašně drahý město. Drahý i pro New Yorčany. Jezdí sem jenom pracháči a noc v hotelu stojí 500 dolarů. Drahý je i jídlo, oblečení, sportovní potřeby a všechno prostě. Naštěstí mám ještě pořád zásoby z Walmartu, kam si zase brzy uděláme výlet. Teď jim vejce, pizzu z trouby, fazole, chleba s Philadelphií, Cheerios a tak no. Takže vlastně to samý co v Praze 😀 😀

Breakfast time

Dopoledne jsme vyrazily na pláž dát si snídani u oceánu. To bylo super! Jogurt s Cheerios, syrupem a borůvkama, k tomu banán a Starbucks frappucino. Odpoledne jsme chtěly vyrazit na ten slavný Maják, žádný autobus ale nejezdí a odvoz se nenašel. Pěšky 10 km tam a dalších 10 zpátky se nám moc nechtělo. Po cestě jsme to tedy zapíchly na pláži Ditch Plains a postavily hrad z písku :). Mezitím se zatáhlo a přišla zase ta děsná mlha, která se tu držela posledních 5 dní. To stavění hradu nás ale zahřálo.

Hrady v písku z písku

Cestou zpět jsme to vzali přes moje nejvíc nejoblíblíbenější místo – Shadmoor State Park. Už jsem o něm několikrát psala, tak tedy musím zveřejnit fotky z tohohle krásnýho místa.

Shadmoor Park

IMG_3428 (480x640)
Mlha v Shadmoor parku

IMG_3452 (480x640)
Shadmoor Park – výhled na Ditch Plains

Večer jsem to do Shadmooru vzala ještě jednou, protože jsem si chtěla jít zaběhat. Cestou jsem potkala 3 králíky a jednu srnku, běžný obyvatele tohohle parku. Příště je zkusim vyfotit!  Na pláži pod pískovcovým útesem už se objevili první surfaři. Voda je ještě fakt studená, takže bez neoprénu to nejde.

Trasa Shadmoor parkem je fakt super, není to prostě jednotvárná cesta. Chvíli úzká klikatá cestička mezi hustými stromy, odkud občas vyběhne králík. Pak se doběhne na útes k oceánu a podél něho se běží mezi nízkými porosty po kamenité cestě členitým terénem. Občas se přeběhne po dřevěné lávce, přeskočí kmen nebo vysoká tráva. Chvíli se běží i po písku z pláže.

V krajní části parku se vynořují dřevěné luxusní vily se zelení okolo a výhledem na oceán. To musí být bydleníčko!

Tady chci bydlet!

Západ slunce nad Shadmoor Parkem

Další den zas day-off, žádná práce! Využila jsem to ke čtení knížky, opalování nespálených míst nebo cesty do prádelny. Prát si tady musíme tímhle stylem, nebo leda v umyvadle ručně. Takže prádelna: pračka za 4,5 doláče a ještě sušička za další šušně. No teda jako ve dvou jsme tam nechaly 14 doláčů, což neni úplně levný. Ale měli tam wifi! Neuvěřitelný.

Internet mi stále nefunguje. Asi se půjdu zabít.

Chodím na net do knihovny, kde šlape perfektně. S holkama jsme si objednaly Mint SIM, která slibovala neomezený volání, sms a 5 GB dat měsíčně za málo peněz. Jenže … net mi nefunguje samozřejmě!!! Teda jako funguje, ale jen někde. A na motelu ne.

Bazén na Motelu

Aspoň že už začalo být hezky! Sluníčko už svítí, večer jen fouká studenej vítr. Ať je prosím každý day-off hezky.

Objevila jsem super podcast All Ears English, který teď poslouchám. Je to super srozumitelná americká angličtina určená přímo pro nerodilé američany, aby se naučili. Kdo nezná podcasty, okamžitě s nimi začněte! iPhone má přímo aplikaci Podcasty, kde můžete poslouchat všechno, co vás zajímá. Na wifi stáhnete pár epizod, posloucháte offline. Android má appku, která se dá stáhnout v Google Play.

SLOVNÍČEK

Seagull – racek, „flying rat“

Pigeon – holub

K restauraci občas přiletí nějakej racek a musíme je odhánět. Jsou to otravný hnusný ptáci, který jen serou a žerou. Jako naši český holuby, akorát o dost větší.

Hypeman – týpek, co rozjíždí párty

Nevim, vzniklo to z nějaký nudy v práci, kdy Connor (náš runner) začal pařit na muziku z rádia.