Cestování po USA USA

Výlet do New York City!

Times Square

A je to tady, čeká mě NYC! Už jsem myslela, že mi to nevyjde, ale nakonec jsem v práci udala svoje směny a jedem na výlet!!! Holky si taky udělaly volno, takže balíme svých pět švestek do pytle,  svačinu s sebou a hurá na vlak směr New York.

Z Montauku do metropole je to vlakem asi 3 hoďky. Občas přestup, občas bez přestupu. Jednou to stojí 21 babek, jindy zas 25 … kdo se v tom má vyznat. Taky je ve vlaku strašná kosa, klimatizace jede tak na 16 stupňů, i když je kosa i venku. Vživotě to nepochopim. Natáhla jsem se přes dvojsedačku, natáhla kapucu a dlouhý kalhoty, stejně jsem byla zmrzlá jak hXXXo.

Vlak z Montauku do New York city
Posádka ve vlaku

Plán byl takový

V 1 ráno pojedeme vlakem z Montauku, abychom stihly v 7 ráno Free koncert Eda Sheerana na Rockefeller Plaza. Potom si uděláme pěší okruh po Midtown Manhattan, kde projdeme Newyorské highligty a nakonec půjdeme do Central Parku a nakoupit si nějaké blbosti do obchodů.

Vyšlo nám to hezky. Až na Eda Sheerana.

Times Square New York
Times Square

Když jsme v nějaké 4 hodiny ráno vylezly z podzemí na ulici, byl to hnus. New York smrdí! A všude samej houmelesák nebo ožrala. To je jak v Praze na Hlaváku,  turista vyleze z vlaku do toho parčíku, nevim jak se jmenuje, ale říkáme mu Sherwood. A všude samej houmelesák a ožrala.

Blížily jsme se k Rockefeller Plaza a hned jsme viděly tu obrovskou frontu, která se táhla asi 15 bloků přes celou avenue. Na každý křižovatce stáli policajti a fronta byla rozkouskovaná po chodnících. Bloky stojících, sedících i ležících fanynek byly dokonce ohraničené zátarasami, patnáctiletý holky tam v šatičkách polehávaly na ulici už od předešlého večera.

Poslušně jsme po 20 minutách našly konec fronty a zařadily se. Chvílema to vypadalo, že se snad fronta hejbe. Ale po posunu tak 100 metrů a 2 hodinách přišel policajt, že už nepouštěji! Tak čus no, to se na to můžem vykašlat.

Čas na kafe ve Starbucks a jdem do města. Takže Times Square, klasika. Fotky na schodech.

Times Square New York

Procházka po Midtown New york

Dopoledne nám začalo trošku poprchávat. To je teda paráda. No nic, nenecháme si ale zkazit výlet. Vzaly jsme to po Broadwayi, chvíli se schovaly do obchodu s oblečením a pokračovaly dál.

Empire State Building jen zespoda. Vypadá to jak šedej komunistickej panelák v Praze, akorát trochu větší. Dole ve Victoria´s Secret to bylo hezčí.

National Library je impozantní budova, ve které jsou uloženy vzácné knihy jako první tištěná kniha, zápisky Kolumba, první verze deklarace nezávislosti a tak. Nahoře je krásná čítárna. I tam jsme na chvíli zalezly před deštěm.

National Library New York čítárna
National Library

Na časný oběd jsme vyrazily do Mekáče, to jsme musely prostě! Burger, velký hranolky s tatarkou a bezedná cherry cola, meníčko za krásných 10 dolarů. A víte jaký to je? Stejný jak v ČR podle očekávání :D. Lepší je ale to, že v americkym mekáči je bezednej kelímek a výběr asi z 20 různých nápojů. Nechybí ani Dr Pepper, Dr Pepper cherry, milion limonád a CocaCol.  A tatarka?! Ta je zadarmo a né za 15 Kč jak u nás 😀

Mc Donalds New York burger, hranolky, tatarka, cola
Mekáč

Venku se nám docela vyčasilo. Bylo jen pod mrakem a to bylo spíš příjemný. Nechceš se plahočit velkoměstem ve vedru. Pokračovaly jsme 5. avenue směrem k Central Parku. Cestou jsme si udělaly super fotky se žlutými taxíky, bez toho by to nešlo žejo!

5th Avenue New York, žluté taxíky
5th Avenue

Pak jsme potkaly fakt hezkej mrakodrap. Ty ostatní se nám zdály jako hnusný komunistický paneláky, ale tenhle byl super. A byla to Trump Tower. Trump je debil no, ale věžák má pěknej. Možná si tím něco kompenzuje. Ehm ehm.

Trump Tower New York
Trump Tower

Vevnitř všechno zlatý a mramorový (dokonce i hajzl), v hlavní hale vodopád přes 5 pater. V 5. patře se nechalo jít na venkovní veřejnou terasu, kde bylo celkem fajn posezení. Vevnitř nechyběl Starbucks, Trump Bar a Trump suvenýr shop – ten nás pobavil nejvíc. A prodavač byl samozřejmě hispánec.

Hotel Plaze New York, central park, žluté taxíky
Hotel Plaza. Nejluxusnější hotel v celém New Yorku.

Central Park

Chtělo se nám strašně spát, a tak jsme se šly vyspat do Central Parku. Park je skvělej, je to opravdu taková oáza klidu uprostřed obřího města, moc se mi tam líbilo. Našly jsme tam takové kameny, kde jsme si ustlaly a minimálně na hodinu usnuly 😀 Pak nás vzbudili uřvaný děti okolo a bylo po oáze klidu.

Central Park, VW transporter s vlajkou, New York

V Central Parku je možno vidět různé pouliční umělce, tanečníky, výtvarníky … Přes den je tam celkem klid, ale každý průvodce píše, že po setmění nikomu nedoporučují do parku chodit. Díky bohu za ten Central Park. Bez něho by byl New York fakt jen šedivej betonovej les.

Central Park panorama photo s mrakodrapy
Peťa s Eliškou

Je čas vyrazit dál! Bylo už pozdě odpoledne, vydaly jsme se tedy 8. avenue směrem k nádraží. Cestou jsme pokoupily nějaké suvenýry, okoukly obchody a šly na vlak. Ten nám jel v 8:30 večer a do Montauku jsme měly dorazit kolem půlnoci.

Byl to tedy náročný den! Celkem i s cestou to vyšlo asi na 26 hodin, během toho tak 3x hodina spánku.

Já v Central Parku, panorama foto s mrakodrapy
Já v Central Parku

Náklady

Pojaly jsme to hodně nízkonákladově, takže jen jízdenka + fast food + malé suvenýry

Jízdenka Montauk – New York – Montauk mimo špičku: 42 USD

Kafe ve Starbucks: 4 USD

Menu v McDonald´s: 10 USD

3 pohledy: 1 USD

Peněženka ze suvenýrů: 4 USD

Wrap ve fast food: 7 USD

Pokud se chystáš do New Yorku, můžeš se ubytovat přes Airbnb, kde za registraci získáš kredit na ubytování pomocí tohoto odkazu.